ست شمشير نانچيکو

کد محصول: 3010-16
از {{model.count}} رای
تعداد
نوع
فروشنده: توی فورت
آماده ارسال ناموجود
محصول مورد نظر موجود نمی‌باشد.
فقط {{model.stock}} عدد در انبار موجود است
  • {{value}}
کمی صبر کنید...
  • ابعاد: 480 * 320 * 40
  • وزن: 175 (گرم)
  • تولید شده در: ایران
  • نوع بسته بندی کلی: کارتن
محصولات مرتبط

شمشیر سامورایی

کاتانا (یا کِتانا) (Katana) یا همون شمشیر سامورایی نام یک نوع شمشیر ژاپنی است که از قرن ۱۳ میلادی مورد استفاده سامورایی‌های ژاپن بوده‌است. 

لغت «کتانا» در زبان ژاپنی باستان به معنی «شمشیر» است. یک کاتانا مربوط به سده‌های ۱۶ و ۱۷ به‌همراه سایا از ویژگی‌های بارز کتانا شکل زیبای آن و استحکام خارق‌العاده‌اش است. 

در طول تاریخ، شکل آن تغییرات مختصری یافته، ولی اصول پایهٔ آن همچنان بدون تغییر مانده‌است. از جمله ویژگی‌های کتانا می‌توان به شکل منحنی تیغهٔ آن اشاره کرد. همچنین یک طرف شمشیر (لبهٔ داخلی آن) بسیار تیز است و اصولاً قسمت عقب سطح شمشیر از قسمت تیز و بُرندهٔ آن کلفت‌تر است. 

شمشیر سامورایی اصولاً برای بریدن اجزای بدن طراحی شده تا زخمی‌کردن دشمن؛ به همین دلیل هر تیغهٔ آن به شکل خاصی طراحی شده‌است تا قدرت برندگی آن هر چه بیشتر اثرگذار باشد.


نانچیکو 

نانچیکو (به ژاپنی: ヌ ン チ ャ ク) یک سلاح سرد سنتی اوکیناوایی است که از دو میلهٔ باریک تشکیل می‌شود که در انتها با یک زنجیر یا طناب کوتاه به هم متصل شده‌اند.

یک باور عامیانه بسیار معروف می‌گوید که نانچیکو در اصل یک ابزار خرمن‌کوبی برای جداکردن برنج از شلتوک بوده که کشاورزان ژاپنی آن را به شکل یک سلاح مرگبار درآوردند تا با آن به نبرد سامورایی‌ها بپردازند. 

اما در حقیقت کشاورزان اوکیناوایی نانچیکو را با تغییر در نوعی لگام اسب در سدهٔ هفدهم ابداع کردند. در آن زمان دایمیو ایالت ساتسوما که اوکیناوا را به نیز تصرف کرده بود، نگهداری سلاح برای کشاورزان را ممنوع کرده بود، به همین دلیل کشاورزان به سراغ سلاح‌های جایگزین دیگری رفتند. 

ظاهر نانچیکو طوری بود که مأموران حکومت آن را با نوعی اسباب بازی یا یک تکه چوب بی‌خطر اشتباه می‌گرفتند. در حالی‌که این تکه چوب معمولی در واقع سلاح دفاعی مؤثری بود.

ابعاد
480 * 320 * 40
وزن
175 (گرم)
تولید شده در
ایران
نوع بسته بندی کلی
کارتن

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...