برای سلامتی کودکان هنگام خرید اسباب بازی به رنگ آنها دقت کنید

كیفیت رنگ در اسباب بازی های كودكان یکی از مهمترین مسائلی است که هنگام تولید و یا خرید اسباب بازی باید مورد توجه قرارگیرد

این موضوع مخصوصا در مورد اسباب بازی هایی که ممکن است کودک در حین بازی آنها را در دهان خود بگذارد و یا الزاماً جهت استفاده از وسایلی مانند فلوت ، سوت و یا سازدهنی بسیار مهم است .

لذا بایستی رنگ و سایر مواد بکار رفته در اسباب‌بازی‌ها، کم‌ترین میزان سمیت را داشته و در حد مجاز و مطابق با استانداردهای تدوین شده باشد . در صورتی‌که رنگ اسباب‌بازی در اثر سائیدن با انگشت از بین برود، این محصول برای کودک مناسب نیست، چرا که در بزاق دهان کودک حل خواهد شد.

پلی وینیل کلراید یکی از مواد اصلی جهت تولید اسباب‌بازی‌های پلاستیکی است . ناپایدار بودن و قابلیت شکسته شدن در برابر نور و حرارت، تولیدکنندگان را بر آن داشت تا برای جلوگیری از تغییر ماهیت آن ، از افزودنی‌های مختلفی مانند: فلزات سنگین (سرب، کادیم، کرم و غیره) استفاده کنند که متاسفانه در رنگ‌های مورد استفاده در اسباب‌ بازی‌های کودکان به‌عنوان خشک‌کن و تثبیت‌کننده رنگ به‌مقدار زیادی استفاده می‌شود. استفاده گسترده از این مواد شیمیایی در اسباب‌بازی‌ها، به‌عنوان یکی از نگرانی‌های سلامت بشر به‌ شمار می‌آید، چرا که مهم‌ترین اندام جذب‌کننده این مواد شیمیایی، کلیه‌ها هستند.

از عوارض دیگر جذب این مواد در بدن، می‌توان به مسمومیت، سرفه، خشکی دهان، از دست دادن اشتها، تهوع، تنگی نفس، صدمات مغزی و فرآیندهای سرطان‌زا و غیره اشاره کرد.

طریقه انتخاب بهترین اسباب بازی برای کودکان

• اسباب بازی هایی را انتخاب کنید که بیان هنری را تشویق می کنند

به کودکان اجازه دهید تا با بلوک های سازنده و بلوک های پلاستیکی به هم پیوسته, خمیر بازی, قیچی کاری, ماژیک های غیر سمی بزرگ و مداد, رنگ انگشتی و کارت ها, خلاق باشند.

• اسباب بازی هایی را انتخاب کنید که کودکان را به دنیا متصل می کند

به دنبال اسباب بازی هایی بگردید که نشان دهنده شخصیت کودکان شما هستند, مانند یک شخصیت اکشن با یک قهرمان محبوب و یا یک اسباب بازی مجلل از کارتون محبوب شان.

• به دنبال اسباب بازی برای ساختن اسباب بازی برای بچه های هفت ساله باشید

کودکان در این سنین از بازی با مدل سازی گل, اسباب بازی, اسباب بازی, ابزارهای موسیقی ساده کودکان, کتاب ها و پازل پازل سینما لذت می برند.

• اسباب بازی هایی را انتخاب کنید که می توانند با دوستان مشترک باشند

چه اسباب بازی با چه ویژگی هایی برای فرزندم انتخاب کنم؟

• برای کودکان بزرگ تر, به دنبال اسباب بازی هایی بگردید که آن ها را در محیط خود درگیر می کند

اتومبیل ها, هواپیماهای بدون سرنشین, هواپیماهای بدون سرنشین, آزمایش های علمی, کیت های جاسوسی, تلسکوپ, یا هر چیز دیگری که حافظه ایجاد می کند را امتحان کنید.

• اسباب بازی هایی را بخرید که بر تعامل در کودکان بزرگ تر تاکید می کنند

بازی های تعاملی مانند پازل, بازی های تخته ای و دومینو به بچه های بزرگ تر اجازه می دهند با هم بازی کنند. اسباب بازی های پیش دبستانی برای تحریک تخیل کودکان شما طراحی شده اند و علاقه به یادگیری را تشویق می کنند, اما بیشتر از هر چیز, بسیار سرگرم کننده هستند.

• تنوع پذیری در هنگام خرید اسباب بازی برای فرزند خود فراموش نکنید

در هنگام خرید اسباب بازی برای فرزند خود از تعداد قابلیت های وسیله مطلع شوید و برای کودکتان اسباب بازی انتخاب نمایید که در خود امکان چند نوع بازی مختلف را دارند