پوست نوزاد به گونه‌ای است که بسیار حساس و لطیف است، عوارض پوستی نوزادان یکی از مشکلاتی است که برای آن‌ها به وجود می‌آید، برای همین هنگام خرید لوازم بهداشتی از فروشگاه‌های سیسمونی کودک باید با کیفیت‌ترین و مرغوب‌ترین محصولات را تهیه کرد، باید با پوست‌های لطیف به خوبی و به آرامی‌ برخورد کرد بنابراین باید گفت که حساسیت‌هایی که برای پوست ایجاد می‌شوند خطری نخواهند داشت.

این حساسیت‌ها به خودی خود و به خوبی خوب خواهند شد اگر در برخی از موارد این حساسیت‌ها بیشتر از حد معمولی شد بهتر خواهد بود که پوست را درمان کرد با این حال نیز والدین باید بدانند که باید چه نوع حساسیتی را می‌توانند در داخل خانه درمان کنند.

خال مادرزادی در نوزاد

چه حساسیت‌هایی را باید به نزد پزشک ببرند تا بتواند آن را به خوبی کنترل کنند؟ یکی از مشکلات پوستی که برای نوزادان به وجود می‌آید به این شکل است که به صورت خال‌های مادرزادی هستند که در پوست کودک به وجود می‌آید.

این خال‌ها نمی‌توانند نگران کننده باشند و همین طور این که این خال‌ها اگر مادرزادی باشند نمی‌توانند خطری را برای کودک ایجاد کنند با خال‌های مادرزادی و برطرف کردن آن‌ها بهتر است که با پزشک در رابطه با این مورد گفتگو کنید تا راه درمان را برای کودک اجرایی کند.

برخی از لکه‌ها نیز در پوست نوزاد وجود دارند که این لکه‌ها نیز امکان دارد که مادر زادی باشند بنابراین بی ضرر هستند و نمی‌توانند خطری را متوجه نوزاد کنند بنابراین بهتر است در مورد لکه‌هایی که در پوست وجود دارد نگران نباشید این لکه‌های مادرزادی اگر بر روی پوست نوزاد قرار بگیرند مشکلی را به وجود نخواهند آورد.

در پاره‌ای از موارد نیز امکان خواهد داشت که این لکه‌های دوست داشتنی بر روی پوست نوزاد باقی بمانند حتی در آینده که کودک بزرگ می‌شود و پوست بدن نیز گسترده‌تر می‌شود امکان دارد که این لکه‌ها کوچک‌تر نیز به نظر برسند بنابراین بهتر است که در رابطه با این لکه زیاد نگران نباشید.

حتی برخی از خال‌ها نیز می‌توانند بر روی پوست نوزاد وجود داشته باشند که برخی از این خال‌ها واقعا زیبا هستند و لزومی‌ ندارد که برای این خال‌ها نگران باشید حتی در بزرگسالی این خال‌ها برای فرزند‌تان زیبایی بی نظیری را ایجاد خواهد کرد.

اگر دوست ندارید که کودک‌تان خال داشته باشد می‌توانید این خال‌ها را از بین ببرید با این حال می‌توان گفت که این خال‌ها را با استفاده از دستگاه‌های مخصوصی که وجود دارند می‌توان بدون عمل جراحی یا بیهوشی از روی پوست برداشت.

بنابراین بهتر است نگران خال‌های رنگی بر روی پوست کودک خود نباشید برخی از خال‌ها گوشتی هستند این خال‌ها نیز بی آزار هستند و به راحتی نیز می‌توان آن‌ها را از روی پوست برداشت به عمل خاصی نیز نیاز نخواهند داشت.

خال گوشتی

بنابراین بهتر است نگران خال‌های گوشتی نیز نباشید البته خال‌های گوشتی زیبایی خوبی برای صورت یا هر ناحیه‌ای از بدن نخواهند داشت پس بهتر است که این خال‌ها را به کمک دستگاه خارج کنید.


شایع‌ترین حساسیت‌ها در کودکان ادرار سوختگی است

یکی از حساسیت‌هایی که برای کودک ایجاد می‌شود ادرار سوختگی است که برای کودک به وجود می‌آید این ادرار سوختگی بهتر است که در زمان کوتاهی درمان شود تا کودک‌تان از این سوزش در پا‌های خود اذیت نشود.
سعی کنید بیشتر موارد پا‌های کودک را باز بگذارید تا این که بخواهید کودک را پوشک کنید بهتر است این کار را انجام دهید تا ادرار سوختگی کودک خوب شود سعی کنید موارد بهداشتی را برای کودک خود به نحو احسنت رعایت کنید.

تا از بروز اینگونه از حساسیت‌ها بر روی پوست کودک خود را کم کنید یا این که اصلا چنین اتفاقی نیز برای کودک‌تان نیفتد. یکی از مشکلات پوستی دیگری که برای کودک به وجود می‌آید اگزما است این التهابات نیز کودک را اذیت خواهد کرد. اگزما حساسیت پوستی است که با‌ ترشح بروز می‌کند حتی در مواردی هم می‌توان گفت که اگزما با حالتی از پوسته پوسته شدن ایجاد خواهد شد با این حال حتی این حساسیت بر روی پوست حساس قفسه سینه و دست‌ها و بازو‌های کودک این حساسیت را مشاهده کنید.

مواردی که می‌توانند اگزما را ایجاد کنند را سعی کنید برای کودک خود انجام ندهید این تنها روشی است که برای پیشگیری از اگزما توصیه می‌شود. یکی از حساسیت‌های دیگری که امکان دارد ایجاد شود این است که کودک پوست خشک داشته باشد باید سعی کنید این خشکی پوست را از بین ببرید و آن را درمان کنید اگر با درمان‌هایی که در خانه برای رفع خشکی پوست انجام ندادید بهتر است تا کودک را به نزد پزشک ببرید تا کار‌های لازم را به موقع انجام دهد.

آکنه نوزاد نیز یکی از حساسیت‌هایی است که برای پوست کودک می‌تواند اتفاق بیفتد در مواردی پیش خواهد آمد که پوست کودک پر از جوش شود با این حال امکان دارد که این جوش‌ها بعد از مدتی رفع شود برای این که بخواهید از درمان خانگی استفاده کنید درمان خانگی برای آن وجود نخواهد داشت.

زیرا رفته رفته این جوش‌ها برطرف خواهد شد. در برخی از موارد جوش‌هایی که بر روی پوست کودک زده می‌شود می‌تواند از تغذیه‌ای که کودک انجام داده است ایجاد شده باشد بنابراین بهتر است که تغذیه کودک را به خوبی بررسی کنید.

مواردی را که می‌توانند باعث ایجاد آکنه شوند را از وعده‌های غذایی کودک بردارید. یکی از این مواد گرمی‌ زیاد در داخل غذا‌هایی است که برای کودک درست می‌شود امکان دارد از موادی که طبع گرمی‌ زیادی دارند در غذای کودک استفاده می‌شود. بهتر خواهد بود که هنگامی‌ که از این مواد گرمی‌استفاده می‌کنید بعد از آن از موادی که طبع سرد دارند استفاده کنید تا این که این گرما کمی‌ در بدن کودک خنثی شود.