فایده خرید اسباب بازی و عروسک های حمامی چیست؟ در پاسخ باید گفت که با خرید این وسایل در مرحله اول والدین از آن نفع می برند. زیرا حمام بردن نوزادان و کودکان اغلب کاری وقت گیر و نیازمند صبر و حوصله بسیار است. اگرچه اغلب بچه ها به آب بازی علاقه دارند و به همین دلیل از حمام کردن استقبال می کنند، اما بسیاری از کودکان نیز بویژه در دوره های خردسالی از حمام کردن میترسند.

سرگرم کردن کودکان با این اسباب بازی ها در حین شستشو کودک باعث می شود تا کودکان احساس آرامش کرده و خاطره ای خوش و لذت بخش از حمام کردن خود داشته باشد. ضمن اینکه این مدل اسباب بازی ها نیز همانند سایر انواع معمولی می تواند در رشد فکری و ذهنی بچه موثر باشد. در ادامه مطلب انواع اسباب بازی ها و عروسک هایی را که می توانید برای حمام دادن کودک خود خریداری کنید به شما معرفی می کنیم.

عروسک های حمامی برای قبل از ۱ سالگی

قبل از یک سالگی دوره نوزادی بچه محسوب می شود. به همین دلیل اسباب بازی هایی برای او مناسب هستند که به تقویت و هماهنگی حرکات چشم و دست کودک کمک کند. در این دوران عضلات دست بچه چندان قوی نیست، به همین دلیل توانایی نگهداشت عروسک در دستان خود را ندارد. پس به دنبال گزینه هایی باشید که به لحاظ بصری و شنوایی توجه کودکان را جلب کند.

 انواع عروسک های حمامی رنگی، حباب ساز، شناور، چسبنده به دیوار، کوکی و موزیکال برای او مناسب هستند

عروسک های حمامی برای بعد از  سالگی

پس از یک سالگی فعالیتهای ذهنی بچه بسرعت رشد می کند. برای مثال خردسالان در این دوره دارای توانایی قوی زبان آموزی هستند. به همین دلیل بهتر است که برای این دوران اسباب‌بازی‌هایی را انتخاب کنید که به تحریک و تقویت فعالیت های مغزی، قدرت تخیل و خلاقیت او کمک کند. انواع پازلها و کتاب داستان های ضد آب، برچسب های دیواری اعداد و حروف می‌تواند  همچنین استفاده از  فرچه های شستشوی عروسکی هم یک بازی برای او محسوب می شود

انتخاب عروسک حمامی متناسب با روحیات کودک

روحیات بچه ها  نیز همانند بزرگسالان می تواند درونگرا و یا برونگرا باشد. پیشنهاد می کنیم با در نظر گرفتن این نکته در هنگام خرید او را همراه خود ببرید و انتخاب اسباب بازی و عروسک های حمامی را به او واگذار کنید. البته ضمن خرید اسباب بازی ها را برای او معرفی کنید.

بازی های جذاب برای کودک در حمام

اگر کوچولوتون از حمام کردن لذت نبره، اوقات حمام برای شما چالش بزرگی میشه. استفاده از اسباب بازی حمام راه بسیار عالی است تا بچه تجربه ای لذتبخش و مثبت از حمام کردن داشته باشه. بسیاری از این اسباب بازی ها ارزش آموزشی هم دارند یعنی بچه می تواند در حین حمام بیاموزد و خوش بگذراند.

قلاب ماهیگیری

این اسباب بازی به تقویت مهارت و هماهنگی بچه کمک می کند و حمام کردن برایش جذاب و آسان می شود. بچه از قرقره ماهیگیری این اسباب بازی استفاده می کند تا سه ماهی را با کرم آهنربایی آن بگیرد. ماهی بامزه آن حباب درست میکند و بچه از ماهیگری با آن لذت می برد. از این اسباب بازی برای آموزش درباره آب، و به چالش کشیدن مهارت حرکتی او و هماهنگی چشم و دست و آموزش کلمات مرتبط با ماهی، ماهیگیری،حباب و آب استفاده کنید

بازی حمام گردشی

یک اسباب بازی هیجان انگیز تا بچه با خواص آب و تاثیرات آن آشنا شود و مهارت های زبانی اش هم تقویت شود و اشکال مختلف را بیاموزد. راه های زیادی برای بازی با آن وجود دارد؛ می توانید به بچه یاد بدهید که چگونه مخزن را پر از آب کند و بعد تاثیر آب بر حرکت شکل ها را ببینید. در حین بازی توانایی زبانی او را هم تقویت کنید.

اردک حمام

موقع حمام کردن کودک را با این اردک دوست داشتنی آشنا کنید. اردک ها را به زیر آب ببرید و به او نشان دهید که چگونه دوباره روی سطح آب می آیند.وقتی این اردک بامزه و معطر را در حمام داشته باشید، می توانید بی اندازه درباره آن صحبت کنید. مثلا اردک چه صدایی میده؟ چه رنگیه؟ و … وقتی بچه بزرگتر شد می توانید با هم صدای اردک را تقلید کنید.

10 پیشنهاد خرید برای ‌اسباب ‌بازی حمامی

ماژیک حمام: ماژیک‌های حمام معمولاً حاوی چندین رنگ پاستل‌ هستند. همراه این ماژیک‌ها معمولاً یک اسفنج نیز برای پاک کردن دیوار ارائه می‌شود.

  • عروسک شناور: این عروسک ‌ها در اشکال مختلف موجود هستند و سرگرمی جذابی برای استحمام فراهم می‌کنند. بعضی از این عروسک‌ ها دارای قابلیت پخش موزیک و نور بوده و یا به طور خودکار شروع به شنا کردن می‌کنند.

  • کتاب داستان ضد آب: گاهی برای قصه گفتن هنگام حمام نیاز به یک کتاب ضد آب دارید. این کتاب‌ها می‌توانند ساعت‌ها کودک را سرگرم کرده و اوقات حمام را لذت‌بخش کنند.

  • قلاب ماهیگیری: کودک با این ‌اسباب ‌بازی می‌تواند ماهی را به قلاب انداخته و بصورت قرقره ای بالا بكشد. همچنین کودک می‌تواند ماهی را در زير آب فرو برده تا حباب درست كند.

  • عروسک موزیکال: این عروسک‌ها از طریق یک سنسور صدا‌های بامزه‌ای مانند صدای آب، چند جمله یا آهنگ پخش می‌کنند. بعضی از آنها از قابلیت پخش نور نیز برخوردار هستند.

  • عروسک شستشو: با کمک عروسک‌ های فرچه دار می‌توان توجه کودک را جلب کرده و شستشوی بدن او را با آسودگی خاطر بیشتری انجام داد. این فرچه‌های نرم در انواع طرح‌ها و رنگ‌ها موجود هستند.
  • استیکرهای حمامی: این استیکرها در شکل‌ها، رنگ‌ها و طرح‌های مختلف مثل شکل انواع حیوانات اقیانوس موجود هستند و روی دیوار خیس یا خشک چسبانده می‌شوند

  • بسکتبال حمامی: با این ‌اسباب ‌بازی می‌توانید حمام را به یک سرگرمی برای کودک تبدیل کنید. کافی است توپ‌ها را به سمت حلقه پرتاب کنید و در مورد رنگ توپ‌ها صحبت کنید. این ‌اسباب ‌بازی به تقویت هماهنگی میان چشم و دست کودک کمک می‌کند

  • عروسک حباب‌ساز حمام: کودک می‌تواند با دمیدن در این عروسک‌ها در حمام، حباب‌های زیبا ایجاد کند. بعضی از این عروسک ها با باتری کار می‌کنند و حباب‌سازی را به صورت خودکار انجام می‌دهند.