مگر کسی هم هست که بچه ها را دوست نداشته باشد و یا بچه ها برایش مهم نباشند؟ بچه ها می توانند بهترین اتفاق زندگی باشند! پس با دانستنی مهم راجع به این موهبت های الهی با توی فورت همراه باشید.

یک بچه حدود ۶۰ تا استخوان بیشتر از یک بزرگسال دارد.

 یک نوزاد تازه به دنیا آمده حدود ۱ فنجان خون در بدنش دارد.

 از زمان تولد کودک تا زمانی که یادمیگرید چگونه خودش این کار را انجام دهد او بطور متوسط ۸ هزار پوشک عوض میکند.

هنگامی که کودک به دنیا می آید هیچ باکتری ای در بدنش وجود ندارد.

 بچه ی تازه به دنیا آمده برای چند ماه همه چیز را سیاه و سفید می بیند.

بر اساس مطالعات، دادن شیر مادر به نوزاد خطر ابتلا به آلزایمر مادر را تا ۲۲ درصد کاهش میدهد.

عصب شناسان بر این باورند که بچه ها سال های اولیه ی زندگیشان را خواب نمی بینند.

تا اواخر ۱۹۸۵ پزشکان فکر میکردند بچه ها درد را حس نمیکنند به همین دلیل بدون بیهوشی و بی حسی جراحی انجام می دادند.

 بیش از صد هزار بچه ی معتاد به کوکائین هر ساله در آمریکا به دنیا می آیند؛ زیراکه مادرانشان در هنگام بارداری کوکائین مصرف می کرده اند.

جوانه های چشایی نوزادان ۳ برابر بیشتر از بزرگسالان است.

 بسیاری از نوزادانی که زودتر از موعود به دنیا می آیند چپ دست هستند.

 جیمز هریسون تا بحال بیش از هزار بار خون اهدا کرده و بیش از ۲ میلیون نوزاد هنوز به دنیا نیامده را از بیماری رزوس نجات داده است.

هر ۳۰ ثانیه در چین یک نوزاد با نقص مادرزادی به دنیا می آید.

بیش از ۹۰٪ مادرانی که متوجه میشوند نوزادی مبتلا به سندروم داون ( اصطلاحا عقب افتادگی) دارند ترجیح می دهند آن را سقط کنند تا اینکه به دنیا بیاورند.

 یک کودک ۱۰ ماهه ی بلژیکی به جوانترین بازیکن حرفه ای فوتبال تبدیل شد.

 زنانی که در دوران بارداری خر و پف میکنند احتمالا نوزادان کوچک تری به دنیا می آورند.

 در طول دوران بارداری، اگر عضوی از مادر آسیب ببیند بچه ی داخل رحم برای ترمیم اندام آسیب دیده ی مادر سلول بنیادی ارسال میکند.

 هر ساله حدود یک میلیون جنین دختر سقط میشوند و ده ها هزار نوزاد دختر به دلیل سیاست تک فرزندی در چین رها میشوند.

از هر ۵ هزار نوزاد یک نفر با مقعد بسته به دنیا می آید.

آلمان، دانمارک، ایسلند و بعضی دیگر از کشور ها راجع به نام گذاری نوزادان قوانین رسمی دارند.

انگلستان اولین کشوری است که اجازه داد بچه ای با دی ان ای ۳ انسان ایجاد شود.

دو و نیم برابر تعداد بچه هایی که هرساله در آمریکا به دنیا می آیند عروسک باربی بفروش میرسد.

بوسیدن گوش نوزاد ممکن است باعث ناشنوا شدن او بشود.

واقعیت جالب سرگرم کننده در مورد کودکان

1. بدون کاسه زانو

کودکان بدون کاسه متولد می شوند. بله، درست خوانده اید. نوزادان ساختاری از غضروف دارند که شبیه به زانو است. این غضروف ها تا شش ماهگی کامل کودک رشد نمی کنند. و به همین دلیل است که کودکان به جای خزیدن با چهار دست و پا، با بازوهای خود می خزند. در حقیقت، نوزادان به محض اینکه متولد شوند، قادر به خزیدن هستند.

2. کودکان متولد شده در ماه مه سنگین ترین کودکان هستند

اکثر مردم تصور می کنند که کودکان متولد شده در ژانویه (11 دی تا 11 بهمن) سنگین ترین نوزادان هستند، که به علت تغذیه زیادی در زمان تعطیلات است، اما کاملا اشتباه می کنند. محققان می گویند که نوزادان ماه مه (11 اردیبهشت تا 10 خرداد) سنگین ترین نوزادان هستند. آنها معمولا 200 گرم سنگین وزن تر از نوزادان متولد شده در ماه های دیگر هستند. حتی سنگین ترین کودکی که متولد شده بود، پسر بچه ای با 11 کیلوگرم وزن بود. او در ایتالیا در سال 1995 متولد شد.

3. نوزادان تازه متولد شده گریه نمی کنند

کودکان برای آنچه که نیاز دارند، ناله می کنند و فریاد می کشند، اما گریه نمی کنند. اشک ها نمی توانند در مدت 3 هفته از چشم ها جاری یا آزاد شوند. و این بدان دلیل است که مجاری اشک آنها توسعه نیافته است. مجاری اشک ها رطوبت کامل برای مرطوب نگه داشتن چشم ها ایجاد می کنند، اما آنها چند هفته اشک نمی ریزند. برخی از بچه ها تا سن 4 تا 5 ماهگی اشک نمی ریزند. این مورد غیر معمول و نادر است.

5. خال های مادر زادی استثناء نیستند. آنها قانون هستند

خال مادر زادی یک ناهنجاری نیست. در حقیقت، این طبیعی است و حدود 80 درصد از کودکان با آن متولد می شوند. خال مادر زادی در شکل های مختلف، رنگ ها و اندازه های مختلف وجود دارند، که رایج ترین نوع آنها «خال لکه شرابی» و «اثر نوک لک لک» است. و آیا می دانید چرا خال مادر زادی ایجاد می شود؟ خال مادر زادی هنگامی رخ می دهد که رگ های خونی در زیر پوست در حین زایمان گشاد می شوند. برخی از خال های مادر زادی از چند روز تا چند هفته بعد از تولد ایجاد نمی شوند. و نشانه های خال مادر زادی بعد از چند سال ناپدید می شوند.

6. نوزادان می شوند، بو می کنند و ما را به خوبی می بینند

نوزادان می توانند به خوبی بزرگ سالان بشنوند. آنها تقریبا در مورد هر چیزی وحشت زده می شوند، نه به این دلیل که آرام تر یا بلند تر است، بلکه به این دلیل که جدید است. کودک می تواند صدای مادرش را در یک هجا تشخیص دهد. ناحیه ای از مغز مرتبط با فرآیند زبان فعال می شود. یک واقعیت شگفت آور این است که نوزادان می توانند صدای مادر خود را از بدو تولد تشخیص دهند. هنگامی که کودک به دنیا می آید، قدرت شنوایی او به 100 درصد نمی رسد، زیرا گوش میانی کودک هنوز هم پر از مایعات است، که تا حدودی باعث اختلال در شنوایی می شود. تنها صدایی که آنها می توانند تشخیص دهند، صدای مادرشان است.

حتی حس بویایی در این مرحله زیاد می شود، اما بینایی آنها چندان جالب نیست. نوزادان تازه متولد شده نزدیک بین هستند. قدرت بینایی به آنها اجازه می دهد تا اشیاء و اشخاص را وقتی در فاصله 20 تا 30 سانتی متری قرار دارند، به طور واضح ببینند. به این دلیل است که مغز در این مرحله نمی تواند اطلاعات را به خوبی پردازش کند. مغزها پردازش اطلاعات را در فاصله 20 تا 38 سانتیمتری شروع می کنند. مغز کودکان حاوی حدود 100 میلیارد نرون است، به همین دلیل همه چیز را متوجه می شوند.

7. از واقعیت های شگفت انگیز درباره کودکان: دچار ریزش مو می شوند

نوزادتان ممکن است اکنون موهای ضخیم و سیاه داشته باشد، اما تضمینی وجود ندارد که آنها به همین شکل باقی بمانند. موهای آنها در چند هفته اول دچار ریزش می شوند و سپس سال بعد موهای جدید جایگزین آنها می شود. موها حتی می توانند در مدت چند ماه از حالت صاف تبدیل به فرفری شوند.

8. نوزادان تمام مدت خواب آلود هستند

نوزادان تمام مدت احساس خواب آلودگی دارند. در طول چند سال اول، کودک تنها برای سه دقیقه در هر ساعت از روز و به میزان کمتر از آن در طول شب هوشیار خواهد بود. مغز کودک می تواند تا 60 درصد از گلوکز را مصرف کرده که می تواند توضیح دهد چرا نوزادان به خواب زیادی احتیاج دارند.

9. کودک از ذوق موسیقی برخوردار است

طبق تحقیقات انجام شده توسط دانشگاه هلسینکی، نوزادان موسیقی را که وقتی در رحم مادر خود بوده اند، می شنیدند، تا چهار ماه بعد از تولد می شناسند. در حقیقت، آهنگی که کودک در دوران بارداری می شنید، حتی می تواند ناراحتی کودک را تسکین دهد.

10. کودک می خواهد همه چیز را در دهان خود قرار دهد

تقریبا همه ما از این مساله آگاه هستیم. کودکان می خواهند همه چیز را در دهان خود قرار دهند. او ممکن است جوان تر از آن باشد که قادر به جویدن کلیدها یا دم سگ باشد، اما این بدان معنا نیست که نمی خواهد این کار را انجام دهد. یک تحقیق فرانسوی نشان داده است که نوزادان با این تمایل ذاتی به دنیا می آیند تا همه چیز را در دهان خود بگذارند.