مرد عنکبوتی،یکی از ابرقهرمان های کودکان و بزرگسالان است.  شخصیت مرد عنکبوتی از آنجا شروع می‌شود که  نوجوان آمریکایی پیتر پارکر یتیمی بیمار و فقیر، توسط یک عنکبوت رادیواکتیو گزیده شد. او در نتیجه گزش، قدرت، سرعت و چابکی فوق انسانی به همراه توانایی چسبیدن به دیوارها پیدا کرد. پس از آن استن لی، نویسنده تصمیم میگیرد تا مرد عنکبوتی را به عنوان یک داستان از او بسازد


قصه زندگی مرد عنکبوتی یا همان اسپایدر من:

پیتر بنجامین پارکر یا همان مرد عنکبوتی فرزند دو مامور سیا به نام‌های ریچارد و مری پارکر بود. او در کوکی پدر و مادر خود را از دست داد  بعد از آن به دبیرستان رفت و توجه‌اش به یک نمایشگاه رادیولوژی جلب شد. پیتر در آنجا توسط یک عنکبوت که به اشتباه طبقه‌بندی شده بود نیش خورد. این نیش به او قدرت سرعت و انعطاف‌پذیری عجیبی داد. او حسی بنام حس عنکبوتی به دست آورد که در رابطه با خطرهای نزدیکش به او خبر می‌داد. هوش بالای او در مسائل علمی باعث شد یک گجت مچی برا خودش طراحی کند تا تارهای عنکبوتی خود را پرتاب کند.

چرا مرد عنکبوتی محبوب و معروف شد

چون در آن زمان مد عنکبوتی با تمامی قهرمانان دیگر فرق داشت و یکی از مهم ترین تفاوتش بت بقیه این بود که آدم همه چی تموم نبود که تو زندگیش هیچ مشکلی نداشته باشه و او یه نوجوان دست پا جلفتی بود که همیشه هم کلاسی ها و اطرافیانش او را تمسخر میکردند اسپایدرمن، قهرمانی بود که زندگی شخیص مثل مردم عادی بود و درگیری‌های مختلفی داشت چه از نظر مسایل خانوادگی چه مسائل اجتماعی مختلفی که باهاش روبرو می‌شد.

قدرت های ویژه مردعنکبوتی

قدرت بدنی فوق العاده

پیتر برای اینکه بتواند پولی به دست آورد، شروع به اجرا در مسابقات ورزشی کرد.این قدرت بدنی فوق‌العاده که تازه درونش کشف کرده بعدا در مبارزه‌ی کشتی به کارش اومد پیتر با حرکات سریع و تند  نتواست حریف نیرومند که از لحاظ ابعاد و وزن دو برابر خودش بود راشکست دهد و با برنده شدن در کشتی قهرمانی توانست به شدت مشهور شود

 حس ششم پیتر

حس ششم که به‌عنوان یک مهارت معرفی شده بود، در واقع نوعی پیش‌آگاهی است که به پیتر پارکر اجازه می‌دهد وقوع خطر را خیلی زودتر از بقیه احساس کند و در مقابلش وارد عمل شود.. وقتی این قدرت را در کنار قدرت بدنی و سرعت بی‌نظیر او بگذارید، ضربه زدن به مرد عنکبوتی کار تقریبا محالی به نظر می‌رسد برای اینکه هم خیلی زود از اقدام شما با خبر می‌شود و هم با سرعتی مافوق تصور به آن عکس المل نشان می‌دهد.

پرتاب تار

یکی از مهم ترین و جذاب ترین قدرت های پتر پرتاب تار  تاب خوردن است که همه تقریبا قدرت او را اینگونه میشناسند.

نشان عنکبوتی

دید در شب

مرد عنکبوتی مشکلی با تاریکی نداشت و معمولا با کمک حس ششم عنکبوتی خودش در مکان‌های تاریک راه خودش را پیدا می‌کرد و به مشکل خاصی بر نمی‌خورد.

راه رفتن روی دیوار

از دیگر قدرت‌های خاص مرد عنکبوتی است که آن را  تبدیل به امضای او کرده است  قابلیت او در چسبیدن به سطوح مختلف و بالا رفتن از دیوارها و ساختمان‌ها است. مرد عنکبوتی می‌تواند به راحتی از بلندترین آسمان‌خراش‌ها بالا برود و مثل یک حشره‌ی واقعی روی آن‌ها بخزد و حرکت کند.

درس هایی که مرد عنکبوتی به مخاطبان آموخت:

کمک کردن به دیگران

فکر کردن قبل از اینکه کاری انجام دهیم

خانواده مهم است

فداکاری کردن

راز نگه دار بودن

گذشت