مت یکی از باسابقه ترین و موفق ترین استاپ موشن های ساخته شده در دنیا که در زمینه ی بسیار خاصی مشهور شده آن هم در خنگ بازی، خراب کاری و به هم ریختن همه چیز! به طوری که در این سال ها هنوز کسی نتوانسته به حد آن ها با گیج بازی، موفق و معروف شود. این سریال کارتونی که هر کس با آن خاطره دارد، نزدیک به نیم قرن است که تولید میکنند؛ روش تولید و تجارب سازندگان آن در این سال ها می تواند برای دیگران بسیار با ارزش و کاربردی می باشد.

پت همان عروسکی است که لباس زرد پوشیده و کلاهی صاف بر روی صورت گردش قرار گرفته، دوست و همسایه اش مت هم لباس قرمز پوشیده و کلاهی منگوله دار بر روی صورت کشیده اش دارد. هر دو شلوار جین و کفش مشکی پوشیده اند و دماغ و گوش بزرگ شان به چشم می آید.

آن ها با وجود اینکه اصلا صحبت نمی‌کنند اما حرکات خاصی دارند که احساسشان را نشان می دهد، مثلا هر وقت کار اشتباهی ازشان سر می زند، پس سرشان را می خارانند یا هر وقت به فکر یا روش جدیدی می رسند دست شان را به نحو خاصی تکان می دهند.


در آخر وقتی از نتیجه کارشان راضی می شوند، دست‌هایشان را به هم می‌زنند، که این کار یک ژست خیلی رایج بین مردم کشور چک است، یعنی ما موفق شدیم!

البته در گذشته و قبل از پت و مت زیاد رایج نبود اما این دو کاراکتر باعث شدند که این حرکت به نشانه مردم چک در زمان پیروزی تبدیل شود.

                             « پایان »