بازی فکری غرب وحشی برند فکرآوران
کد محصول: 14414- ابعاد: طول:50 عرض:33 ارتفاع:4.5 سانتی متر
- سبک بازی: بازی فکری بازی معمایی بازی رو میزی
- جنس: مقوا(کاغذی)
- جنسیت: دخترانه،پسرانه
گانگستر ها و هفت تیر کش های شرور در غرب وحشی ، شهر را به آشوب کشیده و کنترل شهر را به دست گرفته اند . حال چهار نفر از مشهور ترین کلانتر ها به کمک مردم آمده اند تا شهر را از وجود این گانگستر ها پاکسازی کنند. آیا کلانتر ها موفق خواهند شد.
*چینش بازی:
ابتدا به هر نفر از بازیکن ها 5 عدد توکن جان بدهید . کارت های گانگستر ها را بُر زده و به پشت ، کنار صفحه بازی قرار دهید و مثل شکل 1 دفترچه راهنما توکن گلوله ها و دینامیت را جایگذاری کنید.
*روش بازی:
در هر دور بازیکنان با ریختن دو تاس شروع به حرکت می کنند. هر کلانتری که به یکی از ساختمانهای اصلی شهر رسید می تواند به گانگستری که در آن جا پنهان شده حمله کند . برای این کار یک کارت از روی دسته کارتها برداشته و تصمیم به شروع درگیری میکنید؛ اگر بازیکن موفق به دستگیری گانگستر شد ، کارت او را به عنوان جایزه بر می دارد .
کوچکترین بازیکن با ریختن تاس بازی را شروع می کند. فرض کنیم بازیکنی تاس می ریزد و عدد 5 و 3 حاصل می شود. اکنون بازیکن دیگر می تواند با مجموع دو تاس (8خانه) و یا تفاضل دو تا (2خانه) به جلو یا عقب برود یا اینکه فقط یکی از تاس ها را در نظر بگیرد.
درگیری
شما وارد خانه ی ( شکل آدم ) شده اید ؛ حال یک کارت از دسته کارت ها رو کنید و با گانگستر رو شده درگیر شوید. برای این کار چرخونه را یک بار می چرخانید تا برنده درگیری مشخص شود.
اگر عقربه چرخونه ، توکن های سبز را نمایش دهد ، شما به عنوان کلانتر به گانگستر شلیک کرده اید :
_ اگر عقربه روی تک گلوله سبز قرار بگیرد آنگاه یک جان از گانگستر کم می شود.
_ اگر عقربه روی دو گلوله سبز قرار بگیرد آنگاه دو جان از گانگستر کم می شود.
_ دینامیت ؛ هر موقع عقربه روی توکن دینامیت قرار گرفت کلاً کلانتر برنده می شود.(گانگستر از بین می رود)
اگر عقربه چرخونه ، توکن های قرمز را نمایش دهد ، گانگستر به شما شلیک کرده
_ اگر عقربه روی تگ گلوله قرمز قرار بگیرد انگاه یک توکن جان را از داده اید ( کنار صحفه بازی بگذارید).
_ اگر عقربه روی دو گلوله قرمز قرار بگیرد آنگاه دو توکن جان را از دست داده اید ( کنار صحفه بازی بگذارید).
*توکن قفل:
هرگاه توسط کلانتر ها خانه ای پاکسازی شد یک قفل برداشته و آن را بر روی آن ساختمان قرار دهید. یعنی آن ساختمان پاکسازی شده و دیگر کسی نباید وارد آن ساختمان شود ( آن ساختمان دیگر در بازی تاثیری نخواهد داشت ) .
*خانه جان و خانه اسب:
اگر کمتر از پنج توکن جان دارید و وارد خانه ای شدید که در آن علامت ( ستاره شکل ) وجود داشت بلافاصله یک توکن جان برمیدارید . توجه داشته باشید که هیچ وقت نمی توانید بیشتر از 5 توکن جان داشته باشید.
هرگاه مهره شما در مکانی قرار گرفت که در آنجا اسبی وجود دارد می توانید دوباره تاس بریزید.
*پایان بازی:
هرگاه بطور کامل موفق به پاکسازی شهر شدید ( دیگر کارت گانگستری بر روی میز نباشد ) بازی به اتمام می رسد و کلانتر ها پیروز می شوند . جوایزتان را محاسبه کنید ؛ هر کس بیشترین جایزه را داشت ، حرفه ای ترین کلانتر غرب وحشی خواهد بود.
نکته : اگر جایزه دو کلانتر برابر باشد آن بازیکنی که بزرگترین کارت ( کارتی که امتیاز بزرگتری روی خود دارد ) را دارد کلانتر برتر خواهد بود.
دیدگاه خود را بنویسید