بازی فکری روپولی کیفی فکرآوران

کد محصول: 1401-300
از {{model.count}} رای
تعداد
نوع
فروشنده: توی فورت
آماده ارسال ناموجود
94,000 تومان
محصول مورد نظر موجود نمی‌باشد.
فقط {{model.stock}} عدد در انبار موجود است
  • ابعاد: 35.8 × 24.8 ...
  • وزن: 260 گرم
  • سبک بازی: بازی کارتی , بازی فک...
  • رده سنی: کودک , نوجوان , بزرگ...
محصولات مرتبط

آماده سازی بازی:
۱- ابتدا پشت زیره بازی را خط کشی کرده و تمام کارت های مالکیت و اسکناس ها را در این مکان قرار دهید. از این به بعد اسم این مکان را بانک می نامیم.
اسکناس ها را از روی نقاط خط کشی شده به دقت از هم جدا نموده و در بانک قرار دهید.
۲- برای بازی یک بانک دار و یا مدیر بازی انتخاب کنید (سن این شخص باید از تمامی بازیکنان دیگر بزرگتر بوده و مسئول نظارت بر اجرای دقیق قوانین بازی باشد. همچنین دادن و گرفتن پول از بازیکنان نیز به عهده بانک دارد می باشد).
۳- کارت های فرصت یا شانس را از هم جدا نموده وخوب بُر بزنید سپس آنها را پشت به رو کرده وروی صفحه بازی در محل مخصوص خود قرار دهید (توجه داشته باشید که روی هیچ کارتی دیده نشود).
۴- بانک دارد و یا مدیر بازی به هر بازیکن ۲ اسکناس ۵۰۰ دلاری، ۳ اسکناس ۲۰۰ دلاری و ۴ اسکناس ۱۰۰ دلاری بدهد و بقیه اسکناس ها را در بانک بگذارد.
توجه: اگر بازی دارای ۲ بازیکن بود ۲ برابر این مبلغ به هر بازیکن پرداخت کنید.
۵- هر بازیکن یک مهره انتخاب نموده بر روی خانه شروع (GO) قرار می دهد.
۶- به وسیله تاس نوبت هر بازیکن را معلوم کنید.
شروع بازی:
۱ -الف) اگر مهره بازیکنی بر روی یکی از خانه هایی که دارای شکل می باشد قرار گرفت (غیر از ۴ خانه موجود در گوشه های بازی)، آن بازیکن می تواند کارت مالکیت آن خانه را از بانک خریداری کرده و آن کارت مالکیت را نزد خود نگه دارد.
ب) اگر بازیکنی بر روی خانه هایی که شما قبلا خریداری کرده اید قرار بگیرد شما می توانید از آن بازیکن جریمه دریافت نمائید به عنوان مثال اگر مهره ی شما بر روی خانه ی بن تن قرار بگیرد می توانید کارت مالکیت این خانه را از بانک بخرید (قیمت خرید این خانه بر روی کارت مالکیت نوشته شده است) و اگر بازیکنی در این خانه قرار گرفت آن بازیکن باید به شما جریمه پرداخت نماید
(مقدار این جریمه هم در کارت مالکیت درج شده است).
۲ - اگر مهره ی شما بر روی هر کدام از خانه هایی که با علامت ؟ مشخص شده است قرار گرفت باید یک کارت فرصت یا شانس را از روی کارت هایی که بر روی صفحه بازی قرار دارد برداشته و به دستور آن عمل نمایید و این کارت را زیر کارت های دیگر قرار دهید.
۳ - اگر مهره ی شما بر روی خانه هایی قرار گرفت که در آن متن نوشته شده است باید به متن آن نوشته عمل نماییم.
۴ - اگر مهره شما بر روی خانه ی قرار گرفت باید مستقیما بر روی خانه رفته از یک نوبت تاس ریختن محروم می شوید.
۵ - اگر مهر ه ی شما بر روی خانه ی قرار گرفت باز هم از یک نوبت تاس ریختن محروم می شوید.
۶ - اگر مهره ی شما بر روی خانه ی قرار گرفت بدین معناست که شمااجازه دارید یک نوبت دیگر تاس بریزید و از بازی لذت ببرید.
۷ - در طول بازی بازیکنان با توافق یکدیگر می توانند همگی مبلغ ۵۰۰ دلار از بانک وام دریافت کنند که البته هر زمان بانک دار احساس کند موجودی بازیکنان به حد مطلوب رسیده می تواند این وام ها را به علاوه ی ۱۰۰ دلار از بانک وام دریافت کنند که البته هر زمان بانک دارد احساس کند موجودی بازیکنان به حد مطلوب رسیده می تواند این وام ها را به علاوه ی ۱۰۰ دلار به عنوان سود از بازیکنان دریافت نماید.
۸ - بازیکنان در تمام مسیر بازی می توانند مهره ی بازیکنان دیگر را بزنند و اگر مهره ی بازیکنی توسط بازیکنان دیگر زده شد باید مبلغ ۱۰۰ دلار به عنوان جریمه به بازیکنی که مهره ی او را زده است بپردازد و مهره ی خود را مستقیما بر روی خانه ی شروع قرار دهد.
توجه: اگر مهره ی شما بر روی خانه ای قرار گرفت که مهره ی حریف کارت مالکیت آن خانه را خریداری کرده بود وشما قصد زدن آن مهره را داشته باشید:
الف- اول حق جریمه وارد شدن به ملک آن بازیکن را پرداخت کنید.
ب- حالا قانون زدن مهره ی حریف را انجام دهید.
۹ - اگر بازیکنی موفق شود هر سه رنگ کارت مالکیت یک شرکت خریداری کند، اجازه دارد مبلغ ۳۰۰ دلار از بانک پاداش بگیرد، (مثلا هر سه کارت مالکیت خانه های زرد با شخصیت های بن تن).
۱۰ - هر بازیکن به ازای یک دور بازی وگذشتن از خانه شروع (GO) باید مبلغ ۲۰۰ دلار به بانک مالیات پرداخت کند (این قانون شامل بازیکنانی که مهره شان زده شده وبه خانه ی شروع بر می گردند نمی شود.).
۱۱ - بازیکنان در صورت نیاز می توانند کارت های مالکیت خود را به بانک بفروشند وبانک علاوه بر پرداخت قیمتی که بر روی کارت مالکیت نوشته باید ۱۰۰ دلار نیز به عنوان سود به بازیکنان پرداخت نماید.
۱۲ - بازیکنان در صورت نیاز می توانند اسکناس های خود را به بانک داده ومعادل آن اسکناس های کوچک تر دریافت نمایند.
۱۳ - در این بازی عدد ۶ جایزه ندارد.
پایان بازی:
بازیکنان در این بازی می توانند با توافق یکدیگر قبل از شروع بازی به یکی از روش های زیر بازی خود را خاتمه دهند:
روش اول) بازی با مدت معین: برای بازی زمان معلوم کنید، مثلا در مدت زمان نیم ساعت(کمتر یا بیشتر) بازی کنید وبعد از زمان اسکناس های خود را شمارش نمایید، ثروتمند ترین بازیکن برنده بازی است.
روش دوم) تمام شدن کارت های مالکیت: یعنی بازی زمانی پایان یابد که دیگر کارت مالکیتی در بانک موجود نباشد در این زمان اسکناس های خود را شمارش نمایید، ثروتمندترین بازیکن برنده بازی است.
روش سوم) بازی با تعداد گردش های معین: بازیکنان توافق کنند به ازای ۱۰ یا ۱۵ دور بازی را به پایان ببرند، در این زمان بازیکنان اسکناس های خود را شمارش نمایند، ثروتمندترین بازیکن برنده بازیست.

روپولی یکی از میهج ترین بازیهای فکری تجاری در جهان است که سالیان قبل در آمریکا طراحی و تا به حال مورد توجه بسیاری از افراد در کل جهان می باشد.
اگر می خواهید با قوانین تجارت، نحوه جمع آوری پول و عوامل ثروتمند شدن آشنا شوید این بازی می تواند شروع بسیار خوبی برای آشنایی با این مسایل باشد. شما در این بازی نحوه وام گرفتن، نحوه خرید و فروش املاک و مستغلات را می آموزید و یادگیری این مفاهیم می تواند برای شما تا آخر عمر سودمند و مفید باشد. همچنین می اموزید در زمان تغییرات قیمت سهام شرکت های خود چگونه ریسک کنید و حاصل ریسک خود را بدست آورید.
بازی را از خنه Start شروع کنید و به دور صفحه بازی حرکت کنید املاکی را که فکر می کنید سود دهی خوبی دارند بخرید و از کسانی که وارد املاک شما می شوند جریمه دریافت کنید و فراموش نکنید با هر بار گذر از خانه شروع باید مالیات پرداخت کنید.
موفقیت شما بستگی به ریسک های شما در خرید، هوش و بررسی های شما دارد حتی اگر شانسی شما همراه شما نباشد شما می توانید با اقدام مناسب عملکرد موفقی داشته باشید و زمانی که شما ثروتمند ترین نفر باشید، شما برنده بازی زیبای روپولی هستید.

ابعاد
35.8 × 24.8 × 3.1 میلی‌متر
وزن
260 گرم
سبک بازی
بازی کارتی , بازی فکری
رده سنی
کودک , نوجوان , بزرگسال
خطر بلعیدن
دارد
تعداد بازیکن
4 نفر
مدت زمان بازی
کمتر از یک ساعت
اهداف آموزشی
آشنایی با نحوه سرمایه‌گذاری و کسب درآمد
آموزش اولیه علم اقتصاد
سرگرمی
سایر توضیحات
بازی 2 تا 4 نفر
مناسب برای افراد بالای 8 سال
محتویات بسته
یک صفحه بازی تمام رنگی
کارت‌های بازی
مهره‌ها و تاس
یک لوح فشرده

دیدگاه خود را بنویسید

  • {{value}}
این دیدگاه به عنوان پاسخ شما به دیدگاهی دیگر ارسال خواهد شد. برای صرف نظر از ارسال این پاسخ، بر روی گزینه‌ی انصراف کلیک کنید.
دیدگاه خود را بنویسید.
کمی صبر کنید...