کودک شما این روزها کمی بازیگوش‌تر شده و مرتب در حال جدا شدن از شما است. ممکن است در حالی که او را در خیابان دنبال می کنید، دلتنگ روزهایی باشید که او هنوز راه رفتن را نیاموخته بود. «فعال» واژه‌ای مناسب برای توصیف کودکان در این سن است. آن‌ها هر اسباب بازی یا بازی هایی را که به آن‌ها این امکان را دهد که کل بدن  خود را روی آن پرتاب کنند، می پسندند مثل توپ ها، تاب، سرسره و … .

حال دست‌های کوچکشان نیز بیشتر هماهنگ می شوند و احتمالاً اکنون کودک نوپای شما می تواند از اسباب بازی های جور کردنی بهتر استفاده کند، با بلوک‌ها و لِگوها برج های بزرگتری بسازد و نقاشی بکشد. بازی برای او شامل آزمایشات زیادی است، مانند “اگر این توپ را رها کنم چه اتفاقی می افتد؟” یا “اگر این اهرم را بکشم چه اتفاقی می افتد؟” .

در این سن، بیشتر کودکان به نتیجه اعمال خود علاقمند هستند و به این دلیل که حافظه آن‌ها به خوبی توسعه نیافته است، از تکرار خسته نمی‌ شوند. کودکان دوست دارند هرچه بزرگسالان انجام می دهند را امتحان کنند، بنابراین به دنبال اسباب ‌بازی‌هایی باشید که از زندگی روزمره تقلید می ‌کنند.

بلوک‌هایی شبیه آجرهای ساختمانی بزرگ:

این آجرهای مقوایی سبک به اندازه کافی بزرگ هستند تا بتوانند مانند یک قلعه یا دیوار یا هر شکل دیگری که کودک شما می خواهد، چیده شوند. اما لذت بخش ترین قسمت، قسمت پایانی آن است، زمانی که دیوارها فرو میریزند.

اسباب بازی های فشاری و کششی (هل دادنی و کشیدنی!):

اسباب‌ بازی‌های فشاری سنگین می‌توانند به کودک مبتدی شما این فرصت را بدهند که در حال حرکت در اطراف خانه، به آن تکیه کند. گاری ها می توانند گزینه ایده آلی باشند. اسباب بازی های کششی برای کسانی است که می توانند در حالی که به جلو حرکت می ‌کنند، پشت سر خود را نیز نگاه کنند. به آن ها چیزی برای نگاه کردن بدهید: اسباب بازی های کششی که پر می زنند، حباب درست می کنند ، صداهایی در می آورند ، محبوب هستند. توصیه ما این است که بیشتر در مورد کودک خود که حالا دیگر می‌تواند راه برود، مطالعه کنید.


اسباب بازی های جور کردنی و مرتب سازی

کودکان دوست دارند اجسام و اشکال را مرتب کنند،  جور کنند و به هم بریزند و اساساً زندگی خود را دوباره سامان ‌دهند. این اسباب بازی ها برای کودکانی که مهارت‌های حل مساله را امتحان می‌کنند، بسیار سرگرم کننده است.

باشگاه‌های صخره نوردی کودک (Climbing gym):

یک باشگاه کوچک می ‌تواند به کودک شما یک مکان امن برای صعود، پنهان شدن، سر خوردن و تمرین تمام مهارت‌ های حرکتی، بدهد. اما این مجموعه ها می توانند گران قیمت باشند و به سرعت از رده خارج شوند.

توپ ها:

هر توپی که گرفتن آن آسان باشد، گزینه خوبی در این گروه خواهد بود. مانند توپ های ساحلی، توپ های بادی، توپ های پارچه ای. از توپ های فومی که ممکن است کودک آن در دهان خود بگذارد، دوری کنید. کودک شما با لگد زدن، قل دادن و پرتاب توپ‌ها سرگرم خواهد بود.

کاغذ و مداد شمعی های قابل شستشو:

بگذارید نقاشی کشیدن شروع شود. بیش از چند مداد شمعی را همزمان به کودک خود ندهید. شما نباید او را دستپاچه کنید، کاغذ را نیز به کف بچسبانید تا بتواند بدون کشیدن کاغذ به همراه خود، نقاشی بکشد.

وسایل نقلیه سواری:

این حالت از تحرک ممکن است حتی محبوب تر از راه رفتن باشد. بسیاری از اسباب ‌بازی‌های سواری کوچک، با دسته ای برای یک بزرگسال ساخته می ‌شوند تا زمانی که کودک خسته می ‌شود، کسی آن را هل دهد. از نسخه های برقی آن خودداری کنید. علاوه بر گران بودن لذت حرکتِ تحت قدرت کودک را میگیرند.

کتاب های تصویری:

کودک  شما از کتاب‌های تصویری پیشرفته که اشیا و فعالیت‌های آشنا را نشان می ‌دهد، لذت خواهد برد. او همچنین ممکن است به کتابخانه خود افتخار کند و یکی از کتاب‌های مورد علاقه خود را انتخاب کند تا شما برایش بخوانید.