اسباب بازی های خانه سازی

اسباب ‌بازی‌های ساخت و سازی در قوه تخیل کودک تاثیر مثبت می‌گذارند. کودک می تواند سازه ای که در ذهن دارد را بسازد و با آن بازی کند. این نوع اسباب بازی ها مخصوصاً به دلیل نداشتن محدودیت سنی، گزینه‌ای خوب به‌شمار می‌روند. کودکان می ‌توانند بلوک‌ ها را روی هم بچینند و آنچه در تصور خویش دارد با بلوک ها بسازد. این بازی تنها منحصر به کودکان نیست، همچنین ممکن است نوجوانان هم با لِگو (بلوک های خانه سازی) بازی کنند.

اسباب بازی های قطاری

مجموعه اسباب بازی های قطاری اسباب بازی هایی را شامل می‌شوند که شما ابتدا می‌سازید و سپس بازی می‌کنید، با این تفاوت که آن‌ها چرخ دارند. گویا چیزی در چرخ‌ها است که کودکان را جذب می‌کند. مجموعه قطار‌های توماس (Thomas the Tank Engine) مجموعه‌ای بسیار عالی هستند، چون قطار های آن دارای شخصیت اند. به عبارتی آن ها مثل عروسک هایی همراه با چرخ هستند

بازی ها

بازی‌ها، ورزش و اسباب‌ بازی‌ های خوبی هستند که کودکان را برای مدتی طولانی سرگرم نگه دارند (حداقل وقتی که بچه‌ ها روش بازی را بدانند). در غیر این صورت ، مادر برای انجام هر کاری باید بیش از حد درگیر شود. همچنین، اغلب بازی ‌ها به بیش از یک بازیکن نیاز دارند؛ با این حال، بازی هایی برای یک نفر هم وجود دارد. زمان‌هایی که کار نمی‌‌کنید با کودکان خود بازی کنید، اینگونه آن ها یاد می‌گیرند که چطور بازی کنند و در طی یک بازی چگونه عمل کنند.

بازی های فکری و پازل ها

بازی های فکری و پازل‌ها، ذهن و دست کودک را مشغول می‌کنند. برای اکثر اسباب ‌بازی ‌های فکری، کودکان باید در سن ۸ سالگی باشند، بچه‌های کوچکتر می‌توانند کتاب‌ های پازل را امتحان کنند، که می‌تواند برای هر سنی از کودکان نوپا گرفته تا نوجوانان استفاده شود. پازل های ۱۰۰ تایی ازjigsaw گزینه ی خوبی هستند ،زیرا زمان زیادی نمی‌برند تا کامل شوند. (در نتیجه میز آشپزخانه شما را برای یک هفته اشغال نخواهند کرد!)، در حالی که هنوز می‌ توانند یک بازی چالشی و جذاب برای کودکان باشند.

خانه های عروسک

خانه های عروسک از زمان کودکی ما سیری طولانی را طی کرده اند . بله هنوز هم خانه عروسکی چوبی کلاسیک با طرح های رنگی پیچیده و زیبا وجود دارد. اما دختران و پسران امروز ممکن است از خانه عروسکی “سبز” سازگار با محیط زیست یا یک کلبه اسکی چوبی لذت ببرند. هر نوع خانه ی عروسکی که کودکان انتخاب می ‌کنند، تصوراتی از جنس همان نوع خیال‌پردازی های دوران کودکی ما در داخل دیواره های این خانه‌ها جریان دارد.

بازی ها و اسباب بازی های طراحی مُد

 شاید همه اسباب ‌بازی‌های مربوط به مُد و لباس را به عنوان اسباب ‌بازی‌های خوب طبقه‌ بندی نکنند زیرا آن ‌ها می‌ توانند نقش‌ های جنسیتی غیرضروری را تقویت کنند. اما برای کودکانی که از مد الهام می‌‌گیرند و ایده پردازی می‌کنند، این اسباب ‌بازی‌ها می‌توانند یک بازی ماندگار باشند.

لباس های  فانتزی

یک جعبه خوب پر از لباس بهترین دوست یک مادر است. لازم نیست تعداد زیادی لباس را یک جا بخرید. کودکان می ‌توانند با یک کلاه مناسب و یا برخی از لوازم تزئینی، رویاهای خود را زندگی کنند. لباس‌های قدیمی یک مراسم خاص یا چیزهایی که در یک حراج خیابانی گرفتید، گزینه‌ی خوبی برای این سرگرمی کودکان هستند.

اسباب بازی های موزیکال

پخش موسیقی می تواند هنگامی که شما مشغول کار هستید، بچه ها را سرگرم کند. اما برای جلوگیری از خستگی و ناامیدی آن‌ها باید ابزارهای مناسبی مثل هدفون یا اسباب بازی های موسیقی فراهم کنید. شما می‌توانید به کودک خود ساز‌ های اسباب بازی (بلز) هدیه بدهید، اما نمی‌توانید انتظار موسیقی داشته باشید. درس‌ ها و کلاس‌های تخصصی آموزش موسیقی، اساس دانشی که کودکان نیاز دارند تا با موسیقی سرگرم شوند را، فراهم می‌ کنند.

اما در گام اول و جهت سنجش علاقه‌مندی کودک به ساز‌ های موسیقی، آن‌ها را به استفاده از اسباب‌ بازی ‌های موسیقی به عنوان شروع یک بازی یا سرگرمی تشویق کنید.

کتاب ها

در حالی که ممکن است برخی از اسباب بازی ها کاملاً برای کودکان مناسب نباشند، کتاب ها کاملاً برای کودکان مفید و مناسب هستند. آن‌ها کودکان را درگیر نگه می‌دارند و می‌توانند ایده ‌هایی برای بازی های تخیلی دیگر مانند خانه سازی یا لباس های فانتزی را در ذهن کودک ایجاد نمایند. برخلاف برنامه‌های تلویزیونی، کتاب‌ها مغز را با تمام قدرت رمز گشایی کرده و پردازش آن را تحریک می‌‌کنند. البته، برخی از بچه‌ها دوست ندارند که کتاب بخوانند یا هنوز خواندن بلد نیستند. اما این بدان معنا نیست که کتاب ها نمی توانند جایی در صندوق اسباب بازی‌های مادر داشته باشند…!

تجهیزات و لوازم هنری

هنر راه خوبی برای سرگرم کردن بچه‌ ها است. اما ممکن است کارهای هنری را کمی کثیف‌کاری‌ بدانید ولی می ‌تواند با نظارت بزرگ‌ترها سرگرمی مناسبی باشد. بنابراین، پروژه های هنری خود را با دقت انتخاب کنید و فضایی را برای هنرنمایی کودکان در خانه خود ایجاد کنید. بسته های لوازم هنری به خاطر داشتن هر آن چیزی که کودک شما برای ایده پردازی نیاز دارد همراه با دستورالعمل های همراه آن، مناسب و آموزنده هستند. در هر حال، اگر می ‌خواهید کودکتان به طور مستقل با یک بسته هنری کار کند، مطمئن شوید که سن او از حداقل سن توصیه شده توسط سازنده آن، بیشتر باشد.