بازی کردن از خاطرات شیرین برای دوران کودکی است. اسباب بازی دخترانه معمولاً در دسته بندی های مختلف طراحی و عرضه می شود. بسیاری از اسباب بازی های دخترانه به صورت عروسکی تزئین شده اند و این موضوع باعث می شود که دختران علاقه زیادی به آن داشته باشند. از سوی دیگر بازی با این اسباب بازی ها سبب تقویت مهارت در کودکان می شود.

کودک زمان زیادی را صرف این کار می کند و معمولاً دچار دلزدگی نمی شود. ساخت اسباب بازی های دخترانه اغلب باید خلاقانه باشد و البته که با روحیات دختران نیز سازگار باشد. بررسی ها نشان می دهد که بسیاری از اسباب بازی های دختران از نظر کیفیت درجه بندی خاص خود را دارند.

اسباب بازی دخترانه چیست؟

تعریفی که برای اسباب بازی دخترانه مطرح است برای هر رده سنی به نسبت رده دیگر فرق می کند. معمولاً در سنین کمتر از یک سال، دختران علاقه به شیر شیشه، عروسک و لوگو و همینطور وسایل ساختنی دارند. معمولاً بازی های ساده گزینه خوبی برای دختران در سنین بسیار پایین است. دختران در دوران یک سالگی شروع به راه رفتن می کنند و این رویکرد باعث می شود که بهترین اسباب بازی برای کودکان شامل کتاب های آموزشی و عروسک ها و ماژیک و مداد شمعی باشد و همینطور اسباب بازی های ساختنی نیز در این راستا قرار دارد. دختران در این سن به دنبال افزایش هوش و توانایی هستند.

از آنجایی که بچه‌ها تا شش سالگی به احتمال زیاد زمان خود را در مهدکودک می‌گذرانند، به همین خاطر فرصت بازی با انواع اسباب بازی و لذت بردن از اوقات کودکی خود را دارند. اسباب بازی نیز مانند هر وسیله‌ی دیگری می‌تواند دسته بندی‌های مختلف داشته باشد و بچه‌ها در گروه‌های مختلف سراغ استفاده از اسباب بازی‌های خاصی بروند.

ویژگی های اسباب بازی دخترانه

اسباب بازی های دخترانه برای رده های سنتی بین 3 الی 6 سال و بیشتر تعریف خاص خود را دارد و سعی می کنیم مهمترین ویژگی در انتخاب اسباب بازی های مناسب برای دختران را معرفی کنیم:

اسباب بازی هایی که تعامل خوبی ایجاد کنند:

دختران در سنین 3 الی 6 سال به دنبال تعامل با دیگران و دوستیابی هستند یعنی سعی می کنند که به مهدکودک بروند و این موضوع روی روابط اجتماعی آنها تاثیرات زیادی می گذارد. معمولاً خمیر بازی و پازل های پیچیده و همینطور ماشین های کوچک برای این رده سنی در دختران اهمیت بیشتری دارد و اثر بخشی خوبی برای آن گزارش شده است.

اسباب بازی های تقلیدی:

معمولاً دختران در رده سنی پایین به دنبال تقلید از مادر خود هستند و اسباب بازی های مناسب برای خاله بازی و یا وسایل آشپزخانه از نظر این گروه بسیار اثر بخش است. به طور کلی این اسباب بازی ها سبب نبوغ در دختران می شود و اثر بخشی بیشتری خواهد داشت. دقت کنید که اسباب بازی های تقلیدی معمولاً از نظر ساختار کمی متفاوت طراحی می شوند.

بازی های فکری:

دختران علاقه زیادی به بازی های فکری دارند به طوری که مهارت حل مساله و ارتباط در آنها قوی تر می شود و می توانند از بافت و اعداد و رنگ ها استفاده بهتری داشته باشند. همه مفاهیم جدید برای این اسباب بازی ها اجرا شده و قابلیت اجرایی مخصوصی را شامل می شود. انتخاب می بایست بر اساس سن و علاقه کودک صورت بگیرد و اثر بخش باشد.

خانه عروسکی دخترانه:

خانه های عروسکی دخترانه از دیگر بازی هایی هستند که در لیست ویژگی اسباب بازی دخترانه قرار می گیرد به طوری که سلیقه دختران را در بر دارد و سبب می شود که قوه تخیل در آنها تقویت شود. دقت کنید که این بازی ها از نظر سبک و موقعیت کاملاً متفاوت ارزیابی شده اند و باید بر اساس مدلی که دارند انتخاب شود.

بازی های وابسته به موسیقی:

موسیقی از بخش های جذاب در بازی دحتران است به طوری که سبب رشد حس و عقل و جسم نیز می شود و بهره هوشی را بیشتر می کند این وسایل در سبک های موزیک پلیر و کیبرد و گیتار طراحی شده اند.

نکاتی که باید، در انتخاب اسباب بازی دخترتان ، رعایت کنید

طراحی منحصربه فرد اسباب بازی

در انتخاب اسباب بازی که برای دختر دلبندتان می‌خرید به نوع طراحی آن توجه کنید. معمولاً دخترها دوست دارند یک اسباب بازی منحصر به فرد برای خودشان داشته باشند.

رنگ مناسب در اسباب بازی دختر

دختران نگاه دقیق و عمیق‌تری نسبت به رنگ‌ها دارند. به همین دلیل در خرید اسباب بازی باید به رنگی که آن‌ها دوست دارند توجه کنید.

کیفیت ساخت اسباب بازی

کیفیت ساخت و مواد به کار رفته در اسباب بازی بسیار مهم است. مخصوصاً برای دختران که یک عروسک اسباب بازی را برای مدت طولانی نگه می‌دارند و ممکن است این اسباب‌بازی به خاطره‌ای ماندگار تبدیل شود پس به کیفیت و دوام آن توجه کنید.

 موزیکال بودن اسباب بازی

اگر اسباب بازی دارای موزیک باشد، توجه دخترشما را بیشتر جذب می‌کند. معمولاً اسباب بازی‌های چند قابلیته بیشتر درچشم هستند و  موسیقی می‌تواند یک نکته مهم باشد.

 قابلیت حرکت در اسباب بازی

همان‌طور که گفتیم دختران، نگاه عمیق‌تری به مسائل دور بر خود دارند و از همان کودکی خیلی از مهارت‌های مهم زندگی مانند مادر بودن، مدیریت و… را تمرین می‌کنند. پس در خرید اسباب بازی به ویژه عروسک اگر قابلیت حرکت داشته باشه، جذابیت بیشتر خواهد داشت.

توجه به سن درانتخاب اسباب بازی

توجه به سن کودک نیز در انتخاب اسباب بازی مناسب اهمیت زیادی داره، قطعاً دختران در سنین مختلف، اسباب بازی های مختلفی را می‌پسندند بنابراین توجه به سن میتونه در انتخاب اسباب بازی کمک کنه

حس خوب در دختر شما

درنهایت چیزی که از همه مهمتر است، حس خوبی است که دختر شما از بازی کردن با اسباب بازی تجربه خواهد کرد. هیچ چیزی مهمتر از این نیست که کوچولوی دلبند شما اسباب بازی‌ای را داشته باشد که هنگام بازی کردن با آن نهایت لذت را ببرد.