کودک شما باید حداقل سه ساعت در روز نوعی فعالیت بدنی داشته باشد.برای حفظ سلامتی و پرورش روح ، ذهن و جسم کودکان ، باید مدت زمان نشستن آنها را کاهش داد.شما باید برای توسعه توانایی جسمی کودکان خود ، آنها را به انجام ورزش های مختلف تشویق کنید.

اسکوتر (Scooter)  کودک

Scooter از جمله ابزارهای است که حس هیجان و نشاط را در بچه ها و حتی بزرگسالان بر می انگیزد. اسکوترها به طور معمول در دو نوع، مخصوص کودکان و بزرگسالان در مدل های متنوع توسط کمپانی های مختلفی طراحی، تولید و روانه بازار می شوند. اسکوترهای مخصوص کودکان در اصل با هدف افزایش اعتماد به نفس و بهبود توانایی حرکتی، ورزش و سرگرمی و حتی زمینه ای برای یادگیری دوچرخه سواری در آینده نزدیک برای کودک طراحی شده اند. امروزه کاربری Scooter ها تنها به تفریح و سرگرمی خلاصه نمی شود بلکه برای برخی از افراد حکم ابزاری برای تردد درون شهری، به جای استفاده از ماشین و کاهش آلودگی به شمار می آید. اغلب والدین تمایل دارند که برای فرزندانشان اسکوتر سواری را تجربه کنند اما آگاه نیستند که چه نوع اسکوتری با توجه به سن، اندازه و .. برای کودکشان مناسب است.

معرفی انواع اسکوتر کودکان

اسکوتر ساده بچه‌گانه به‌عنوان یک سرگرمی و تفریح و همچنین لذت یک سواری عالی را برای کودکان و نوجوانان به ارمغان می‌آورد. استفاده از اسکوتر فواید بی‌شماری دارد. از بهبود تعادل، هماهنگی و مهارت‌های خوب حرکتی گرفته تا کمک به اعتمادبه‌نفس کودکان. انواع اسکوتر کودک و نوجوان شامل مدل‌های اسکوتر چهارچرخ، اسکوتر سه‌چرخ، اسکوتر دوچرخ، اسکوتر چرخ بزرگ ویژه بزرگسالان، اسکوترهای حرفه‌ای Stunt و اسکوترهای برقی می‌باشند. هرکدام از این محصولات در انواع برندهای معتبری چون اسکوتر میکرو، اسکوتر شیائومی، اسکوتر پرو اسپرتز، لاین من، اسکوتر رجال و برخی برندهای دیگر عرضه شده‌اند.

در ادامه با توجه به ادوار سنی کودکان به معرفی انواع  اسکوترها خواهیم پرداخت.

اسکوتر ۳ چرخ مناسب برای کودکان نو پا

کودکان ۲ تا ۴ ساله از آنجایی که در مرحله فراگیری راه رفتن قرار دارند، نیازمند اسکوتری هستند که به تواند ثبات بیشتری در حرکت آنان پدید آورد. از این روی اسکوترهای ۳ چرخ می تواند گزینه مناسبی برای این دوره سنی باشد. این نوع  علاوه بر ثبات بالا از سرعت بسیار کمتری نیز برخوردار هستند. طراحی این اسکوتر ها به گونه ای است که که در قسمت عقب دارای ۲ چرخ و در قسمت جلو ۱ چرخ قرار داده شده است. میزان تعادل بالا و امنیت را می توان مهمترین مزیت این نوع اسکوتر برای این رده سنی دانست.

اسکوتر ۲ چرخ یا معمولی مناسب برای کودکان ۴ تا ۱۲ ساله

بچه از سن ۴ سالگی به بعد در حفظ تعادل خود توانا تر می شود. از این روی استفاده از اسکوترهای ۳ چرخ  و هم ۲ چرخ می تواند گزینه مناسبی برای آنان باشد. والدین می توانند برای بچه ها خود را در این گروه سنی، بسته به میزان توانایی بچه در حفظ تعادل و کنترل، اسکوتر دارای ۲ و یا ۳ چرخ را برای فرزند خود انتخاب نمایند.

نکته : باید توجه داشت که امنیت کودک اصلی ترین عامل در خرید یک Scooter محسوب می شود.

معمولا استفاده از اسکوترهای ۲ چرخ برای کودکان بالای ۷ سال توصیه می شود. این نوع از اسکوترها برای کودکانی که توانایی خوبی در حفظ تعادل خود دارند مناسب است. در ساخت این نوع اسکوتر فلز بکار می رود و به تبع از تحمل وزن بالاتری نیز برخوار خواهند بود. و این امکان را برای  مهیا می کند که با سرعت بیشتری با آن حرکت کند. اگر فرزند ۵ تا ۱۰ سال دارید اسکوتر های ۲ چرخ  می توانند گزینه مناسبی برای استفاده فرزندتان باشد.

فواید اسکوتر

امروزه برای تحرک و ورزش کردن کودکان تجهیزات و وسایل زیادی طراحی و تولید شده اند که هر کدام از آنها فواید سلامتی بسیاری دارند.یکی از این وسایل اسکوتر است.اسکوتر برای فرزند شما فواید بسیار زیادی دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره میکنیم.

اسکوتر هیجان و سرگرمی را برای بچه های شما فراهم می کند

کل فرایند بازی و دویدن با یک اسکوتر هیجان انگیز است.بازی با این وسیله باعث شوق و ذوق و خوشحالی کودکان میشود و این ارزش زیادی دارد.

اسکوتر باعث توسعه مهارت حرکتی کودکان می شود

کودک برای سوار شدن به اسکوتر و حرکت دادن آن باید از بازوها و پاهای خود به طور مستقل از یکدیگر استفاده کند.کودک با یک پا روی زمین لگد می زند و با دیگری تعادل می یابد و دست ها روی فرمان قرار می گیرند تا تعادل اسکوتر حفظ  شود و همزمان باید سر و چشم نیز به جلو متمرکز شوند و به دنبال موانع احتمالی باشند.حال اگر کودک بخواهد توقف کند از یک پای خود برای فشار دادن پد ترمز گلگیر عقب استفاده می کند.همه این موارد باعث توسعه مهارت حرکتی کودکان می شوند.

اعتماد به نفس

بعد از خرید اسکوتر از مجموعه آرتا چرخ ، کودکان خیلی سریع سوار شدن روی آن را یاد می گیرند.از آنجا که کودکان می بینند که می توانند اسکوتر را با بدن خود کنترل کنند ، اعتماد به نفس بیشتری پیدا می کنند و این اعتماد به نفس می تواند آنها را مشتاق به یادگیری مهارت های دیگری نماید.

ایجاد تعادل

اسکوتر هم مانند ماشین شارژی برای ایجاد تعادل کودک فوق العاده است و با توسعه تعادل ، اعتماد به نفس کودک بهبود می یابد.اسکوترها به بچه ها می آموزند که چگونه با استفاده از وزن خود تعادل برقرار کنند ، این به رشد عضلات در بدن فوقانی آنها کمک می کند.

اسکوتر به بچه ها کمک می کند تا به تعامل اجتماعی و کار تیمی بپردازند

کودکان برای بازی با اسکوتر به پارک ها و سایر مکان ها عمومی میروند ، به همین دلیل اسکوتر ابزاری میشود تا کودکان با دیگران ارتباط برقرار کنند و در آنها حس کار تیمی ایجاد میشود

مزایای بازی با اسکوتر برای کودکان

درست قبل از اینکه به بررسی این موضوع بپردازیم ، می خواهیم بر اهمیت ایمنی بچه ها هنگام بازی با اسکوتر  تأکید کنیم.والدین یا سرپرستان همیشه باید اطمینان حاصل کنند که فرزندانشان از محافظت مناسب برخوردار هستند.محافظ ها شامل کلاه ایمنی ، زانو بند یا آرنج بند هستند.همچنین هنگام بارش باران یا برف از سوار شدن اسکوتر در بیرون از منزل خودداری کنید.با رطوبت روی زمین ، احتمال لیز خوردن و افتادن بچه روی زمین بیشتر است.

علاوه بر این ، والدین باید قبل از اجازه دادن به کودک برای سوار شدن ، عملکرد اسکوتر را بررسی کنند.به طور خاص ، بررسی کنید که آیا چرخ ها روان کار می کنند یا خیر.آیا ترمز به درستی کار می کند و آیا تمام پیچ و مهره های اسکوترها محکم شده اند یا نه.

مزایای اسکوتر برای کودکان

سوار شدن به یک اسکوتر به روش مناسب می تواند از بسیاری جهات به فرزند شما سود برساند.به عنوان مثال ، عضلات پا بچه نوپای شما را تقویت می کند.این به بچه ها می آموزد که چگونه تعادل را حفظ کنند و در جهات مختلف حرکت کنند.با تحریکاتی که اسکوتر به همراه دارد به رشد مغز کمک می کند.همچنین ، وقتیفرزند شما از اسکوتر در بیرون و در معرض آفتاب استفاده می کند ، دریافت ویتامین D برای آنها راحت است

جلوگیری از چاقی فرزندان

چاقی برای سلامتی و اعتماد به نفس بچه مضر است.بعضی از بچه ها زیاد دوست ندارند که حرکت کنند یا فرصت زیادی برای فعالیت در فضای باز ندارند.برخی بیش از حد به وسایل دیجیتالی وابسته هستند و تمام روز به صفحه نمایش خیره می شوند و بعضی از بچه ها ممکن است کمی چاق شده باشند و شاید سخت باشد که از بچه بخواهید برای لاغر شدن فعالیت کند.

بنابراین ، والدین چه کاری می توانند انجام دهند؟ آه!شما جواب را می دانید.بله باید اسکوتر تهیه کنید!هر بچه عاشق یک اسکوتر است که می تواند با آن بازی کند.آنها در طول روز سوار بر اسکوترهای خود خواهند شد و حتی به سرعت نیز توجه نخواهند کرد.به این ترتیب ، آنها می توانند در حین تفریح به طور مداوم بسیار فعال بمانند تا احتمال چاقی را کاهش دهند.

اعتماد به نفس زیادی ایجاد کنید!

برای کودکان بسیار مهم است که یاد بگیرند چگونه در کمترین زمان کارهایشان را انجام دهند.یادگیری نحوه سوار شدن بر اسکوتر برای بچه های نوپا آسان نیست.اما وقتی مهارت را فرا گرفتند ، اعتماد به نفس زیادی پیدا می کنند.آنها بسیار مایل به یادگیری بیشتر و بیشتر و انجام کارهای بزرگتر در آینده خواهند بود.

فرزندان شما اشتهای بهتری خواهد داشت

آیا فرزند شما اشتهای ضعیفی دارد؟آیا مشکل دارید که از بچه خود بخواهید به اندازه کافی غذا بخورد تا بتواند رشد سالم داشته باشد؟جای نگرانی نیست!سوار شدن بر اسکوتر می تواند میزان فعالیت بچه را افزایش دهد و در این بین ، اشتهای وی را به طور مؤثر افزایش می دهد!

اسکوتر مخصوص بچه ها انرژی مصرف می کند و خستگی و گرسنگی بچه را به همراه خواهد داشت.وقتی گرسنه شدند ، حتماً یک وعده غذایی مغذی برای آنها تهیه کنید تا از این ورزش بهبود یابند و بدنشان رشد کند.

حدس بزنید فرزند شما چه احساسی دارد؟خوشبختی

سوار شدن بر یک اسکوتر می تواند قلب بچه شما را پمپاژ کند.این باعث ایجاد اندورفین می شود و فرزند شما احساس هیجان و شادی می کند!به جای اینکه کل روز در خانه بمانید ، یک فرصت عالی برای فرزند خود ایجاد کنید تا برای یک ورزش سالم بیرون بیاید و وقت با کیفیتی را در کنار والدین خود بگذراند.حتی می توانید خودتان سوار یک اسکوتر شوید و همراه با فرزند خود از یک ماجراجویی عالی لذت ببرید.

بار والدین را کاهش دهید

پدر و مادر بودن ممکن است گاهی خسته کننده باشد.مخصوصاً وقتی فقط یک بچه نوپا دارید.او ممکن است دائماً به توجه کامل شما نیاز داشته باشد.شما باید با آنها بازی کنید و آنها را سرگرم کنید.آنها فقط برای جلب توجه شما گریه می کنند یا چیزهایی خراب می کنند.

در این لحظه ، ممکن است خرید اسکوتر از قلعه اسباب بازی توی فورت یک انتخاب عاقلانه باشد.آنها را با یک ورزش سالم آشنا کنید و توجه آنها را به جای خود به اسکوتر بسپارید.هنگامی که فرزند شما اسکوتر سوار می شود ، می توانید آرام بنشینید و بر او نظارت کنید.