اسباب بازی ها مهم ترین ابزار برای آموزش کودک و همچنین بهترین وسیله کمک کننده برای نقش پذیری آینده آنان هستند.با توجه به وجود انواع مختلف اسباب بازی ها برای کودکان انتخاب وسایلی که برای کودک شما مفید باشد واقعا سخت است.

اسباب بازی يکي از عوامل مهم در آماده سازي کودک به منظور پذیرش نقش در آينده است. در این بین انواع ماشین بچه گانه با طراحی واقع گرایانه، شبیه سازی بهتری از اشیا و محیط اطراف برای کودک ایجاد می‌کنند.

بهترین سن استفاده ی کودکان از ماشین شارژی بزرگ

کودکان از هنگام تولد یاد می گیرند که همه ی فعالیت های خود را از والدین و اطرافیان تقلید کنند. شما هم حتما در اطرافیان خود کودکان زیادی سراغ داشته اید که از همان سنین کودکی علاقه ی بسیار زیادی به انواع خودروهای نقلیه و رانندگی از خود بروز می دهند .

یکی از انواع اسباب بازی های مدرن که بسیار مورد علاقه ی کودکان است ماشین شارژی بزرگ است .اما شما از چه سنی می توانید ماشین شارژی بزرگ را در اختیار کودکتان قرار دهید .

بچه ها یک تا دوسال :

این کودکان اغلب جزو دسته ی کودکان نوپا هستند . چنانچه تمایل داشته باشید می توانید کودکان نوپای خود را سوار بر ماشین شارژی کنید از امکانات ایمنی داخل آن استفاده کنید. کمربند ایمنی فرزند خود را ببندید و به وسیله ی کنترل از راه دور ماشین شارژی او را حرکت داده . او را به سمتی که میخواهید هدایت کنید .

بچه ها دو تا سه سال :

این مرحله دقیقا مرحله  رشد بچه ها است که نیاز دارد علاوه بر بالا بردن مهارت های حسی و حرکتی هوش حرکتی که مهمترین عامل در تمرکز انسان است را بالا خواهد برد .

فراموش نکنید بهترین راه برای یادگیری جهت یابی ها ، مسیر ها و … نشستن بچه بر سکان هدایت یک ماشین شارژی بزرگ است .

بچه ها سه تا پنج سال :

در این مرحله بچه ها به دنبال یک نوع از ثبات شخصیت خود هستند . آنها همچنین آرام آرام در حال تبدیل شدن به یک انسان قانون مند خواهند بود . این زمان بهترین زمان ممکن برای یادگیری قوانین اولیه ی راهنمایی و رانندگی خواهد بود . در این سن فرزند شما می تواند در کنار مهارتهای حرکتی که آموخته . قوانین و اصول حرکت را نیز فرا بگیرد و از آن استفاده کند .

بچه ها پنج سال به بالا :

چنانچه از آن دسته از والدینی هستید که گمان می کنید استفاده از ماشین شارژی بزرگ برای بچه ها5 با سنین بالاتر جذابیت ندارد . باید بگویم سخت در اشتباه هستید . تا زمانی که فرزند شما بتواند خود را در پشت سکان هدایت یک ماشین شارژی بزرگ قرار دهد . حتما هر بار سواری برای او لذت بیشتر و خوشایند تری خواهد داشت .

انتخاب مناسب ترین ماشین شارژی

والدین وظیفه دارند مناسب ترین اتومبیل شارژی را برای کودکان خود انتخاب کنند.محدودیت سنی برای هر اتومبیل شارژی وجود دارد که رعایت آن خوب است ، پس والدین زمان خرید باید سن ، قد ، وزن و سرعت رشد فرزند خود را در نظر بگیرند.همچنین ممکن است خرید ماشین شارژی از یکی از مارک های پیشرو با شهرت محصولات ایمن و با کیفیت ، عاقلانه تر باشد. زمان خرید ماشین شارژی  برچسب روی آن را بررسی کنید تا ببینید آیا این وسیله مطابق با  استانداردهای ایمنی ساخته شده است است یا خیر

آموزش دستورالعمل ها برای رانندگی مناسب

شما باید به فرزند خود بیاموزید که چگونه با ماشین شارژی خود به درستی رانندگی کند.استفاده صحیح از ماشین شارژی را به بچه خود بیاموزید و در ابتدا که هنوز بچه  شما به درستی نمیتواند از این وسیله استفاده کند ، مراقب او باشید.درست است که ماشین های شارژی به اندازه ماشین های واقعی خطرناک نیستند ، اما در نظر بگیرید که رعایت نکات ایمنی برای هر کاری ضروری است.

ماشین شارژی را قبل از سوار شدن فرزند امتحان کنید و همیشه هنگام سوار شدن بر فرزندان خود نظارت داشته باشید ، مخصوصا اگر فرزندتان در جاده و یا پیاده رو از ماشین شارژی استفاده میکند.ما به شما پیشنهاد میکنیم برای حفظ امنیت فرزند خود ، یک مکان امن را برای بازی او در نظر بگیرید.

۵ مورد از عواملی که باعث می شود حتما از  ماشین های شارژی استفاده کنید :

 ۱- ماشین شارژی کودک ماشین شارژی تنها یک اسباب بازی لوکس تفریحی نیست

۲- – ماشین شارژی کودک  لذت انجام کارهایی مشابه کارهای بزرگترها است که باعث ایجاد اعتماد به نفس فرزندان می شود.

۳- ماشین شارژی کودک باعث بالا بردن قدرت ذهنی و بهره هوشی فرزندان می شود.

۴- ماشین شارژی کودک  باعث آموزش قوانین و مقرارات به فرزندان می شود.

۵- ماشین شارژی کودک باعث آفزایش تعامل میان کودکان هم سن و سال خود می شود

ماشین شارژی کودک دو سرعته و سه سرعته

حالت سرعت گیری ماشین شارژی را دو سرعته یا سه سرعته میگویند.

•ماشین شارژی دو سرعته

ماشین شارژی دوسرعته دارای یک کلید بر روی داشبورد با دو وضعیت  SLOW (آهسته) و FAST (سریع) می باشند و تنها با فشار دادن یک کلید وضعیت سرعت را می توان تعیین نمود. نکته دیگر اینکه کنترل از راه دور ماشین شارژی های دو سرعته از نوع رادیویی بوده ( کنترل که دارای آنتن می باشند ) و برد حداکثر ۱۰ الی ۱۵ متری را دارا می باشد و همچنین کلیدی جهت هدایت ماشین شارژی بعنوان  MANUAL (دستی ) و RD یا CONTROL (هدایت با کنترل) نیز بر روی این دسته از ماشین شارژیها نصب گردیده است. بر روی کنترل این دسته از محصولات اکثرا دو دکمه جهت دهی قرار دارد دکمه حرکت به جلو و عقب و دکمه حرکت به چپ و راست.

• ماشین شارژی سه سرعته

اکثراً هیچ دکمه تنظیم سرعتی بر روی داشبورد ندارند به جز چند مدل که تنظیم سرعت توسط دنده ای که بر روی داشبورد تعبیه شده قابل تنظیم در سه وضعیت می باشند. ماشین شارژی های سه سرعته به دلیل داشتن سیستم SLOW STARTER  (شروع آهسته) با فشار دادن پدال گاز، به آهستگی شروع به حرکت می کند و به مرور زمان به حداکثر سرعت میرسند . کنترل از راه دور این ماشین شارژیها از نوع Wifi  یا BLUTOOTH  با برد ۲٫۴ گیگا هرتز می باشد.

این نوع کنترل ها ۴ مزیت دارند:

1 برد کنترل بالای ۱۵ متر و بدون خطا

2 دکمه تنظیم سرعت در سه حالت آهسته، سرعت متوسطه و سریع

3 دکمه ایست کامل

4 جهت دهی ماشین شارژی بدون ثانیه ای تاخیر

 

آیا ماشین های شارژی برای بچه ها ایمن هستند

فاکتورهای مختلفی وجود دارد که باید هنگام انتخاب ماشین  برای کودک خود در نظر بگیرید. مهمترین این ملاحظات باید از ویژگی ایمنی در ماشین شارژی باشد.

همه ماشین های شارژی به یک شکل تولید نشده اند و توسط یک تولید کننده یکسان ساخته نشده اند .

بنابراین شما می توانید انتظار داشته باشید که کیفیت های مختلفی را در بین این سواری ها پیدا کنید . موارد زیر مواردی است که هر یک از والدین ایرانی باید مسائل مربوط به ایمنی در ماشین شارژی را برای اقدامات احتیاطی به خاطر بسپارند:

انتخاب مناسب ترین ماشین شارژی

والدین مسئولیت انتخاب مناسب ترین ماشین شارژی را برای بچه ها خود دارند . محدودیت های سنی برای هر ماشین شارژی  وجود دارد که رعایت آنها خوب است .

اما والدین هنوز باید ایمنی ماشین شارژی را از نظر قد ، وزن و سرعت رشدبچه ها در نظر بگیرند . همچنین این را در نظر بگیرید که تهیه یک ماشین شارژی از یکی از مارک های برجسته با شهرت برای محصولاتی با کیفیت و با ایمنی در ماشین شارژی عاقلانه تر خواهد بود .

استفاده از تجهیزات ایمنی مناسب در ماشین شارژی

ماشین های شارژی ممکن است به اندازه اتومبیل های واقعی سریع یا خطرناک نباشند . اما هنوز هم می توانند صدماتی وارد کنند . اطمینان کنید که بچه  شما هر زمان سوار بر ماشین شارژی خود نشسته ، از دنده های ایمنی مناسب استفاده می کند .

سرویس و نگهداری های مرتب

ماشین های الکتریکی ممکن است به اندازه ی واقعی نباشند . اما هنوز هم بسیار شبیه به نسخه واقعی تولید می شوند .

 مهم است که یک بررسی و بازرسی منظم از آنها انجام شود . شما همچنین می توانید به بچه خود یاد دهید که این کار را روزمره انجام دهد . اطمینان حاصل کنید که باتری کاملاً شارژ شده است .

تا آنجا که ممکن است از شارژ بیش از حد خودداری کنید . زیرا برخی از این اتومبیل های برقی دارای باتری هستند . که به راحتی می توانند بیش از حد شارژ شوند .

اطمینان حاصل کنید که پیچ ها و چرخ دنده ها هنوز محکم هستند. چرخ ها و لاستیک ها را به ویژه برای رانندگی با راننده برقی بررسی کنید . جایی که می توانید گاه به گاه چرخ ها و لاستیک ها را جایگزین کنید.